Informació sobre la Comissió Mixta 11-10-2012
Companys i companyes,
En el RD Llei 20/2012 s’estableixen una sèrie de retallades que afecten a l’administració pública a partir del dia 15 d’octubre de 2012. Entre elles una retallada en la capacitat de l’administració per a complimentar la prestació econòmica en cas de baixa per malaltia o accident. Això modifica el que fins ara el nostre conveni tenia recollit, quan els complements que arribaven al 100 % de les retribucions des del primer dia de baixa.
Davant aquesta situació, la secció sindical de CC.OO. ha plantejat una sèrie de mesures que venen a reduir aquest impacte consistents en considerar, com a no computables els dies de baixa motivats: pels casos de malaltia professional, accident laboral, maternitat, embaràs, intervenció quirúrgica, hospitalització, malalties infecto-contagioses, a més de les malalties greus que recull l’annex 1 del RD 1148/2011 i les incapacitats motivades per violència de gènere.
En la Comissió Mixta del passat dijous 11 d’octubre de 2012, es van incorporar totes aquestes propostes de CC.OO. i és per això que varem signar aquest acord que us fem arribar en el document annex, tot i que està pendent de signatura del regidor de Hisenda i Recursos Humans.
Aquest és l’únic tema en el que s’ha arribat a un acord en ferm amb els representants de l’ajuntament. Tots els altres temes, entre ells, l’aplicació del complement de productivitat per 2012 i l’aplicació de la jornada de 37,5 h/setmana, queden pendents de la seva aprovació i acord definitiu, tot i qui han hagut avenços significatius en aquest temes.
Salut
___________________________________________________________________________
Acord de l’Ajuntament de Badalona i la representació sindical, PSU,
CCOO, UGT i SFP en relació a l’aplicació dels complements retributius a
la prestació d’incapacitat temporal previst en l’article 9 del RDLlei
20/21012, de 13 de juliol en els termes següents:
PRIMER: ÀMBIT D’APLICACIÓ
Aquests complements retributius s’aplicaran a tot el personal al servei de
l’Ajuntament de Badalona que causin dret a la prestació d’incapacitat temporal
del règim general de la Seguretat Social a partir del dia 15 d’octubre de 2012.
SEGON: COMPLEMENTS RETRIBUTIUS A LA PRESTACIÓ
D’INCAPACITAT TEMPORAL.
Les prestacions econòmiques a les què tindrà dret el personal al servei
d’aquesta corporació quan es trobi en els supòsits que donen lloc a la
concessió de llicència per malaltia o a la incapacitat temporal, s’ajustarà a una
de les modalitats que a continuació s’assenyalen:
a) En cas d’incapacitat temporal causada per malaltia comuna o accident no
laboral tindran dret a percebre els següents complements retributius fins
assolir els següents percentatges de retribucions:
-el 50% de les retribucions del 1r al 3r dia.
-el 75% de les retribucions del 4t al 20é dia.
-el 100 % de les retribucions del 21é en endavant.
Els supòsits de recaiguda en un mateix procés patològic amb una interrupció
inferior a 6 mesos no donaran lloc a la concessió de nou còmput d’assignació
de complements retributius sinó a la continuació de d’anterior.
b) Quan la incapacitat temporal sigui motivada per malaltia professional,
accident laboral, embaràs i maternitat, víctimes de violència de gènere,
intervenció quirúrgica u hospitalització, es percebran la totalitat de les
retribucions mentre duri la situació.
c) El personal al servei de l’Ajuntament que causi incapacitat temporal a causa
d’una malaltia o lesió greu podrà sol·licitar que, excepcionalment, li sigui
complementat la prestació d’incapacitat temporal fins al 100% de les
retribucions des del 1er dia.
Es consideraran malalties o lesions greus les establertes a l’annex 1 del “Real
Decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l’aplicació i desenvolupament, en el
sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors
afectats per càncer o altre malaltia greu o aquelles d’anàloga referència
incloses les patologies de caràcter infecciós i/o contagiós, segons informació
medica oficial.
Per sol·licitar aquest complement retributiu, el personal s’haurà d’adreçar al
Servei de RRHH mitjançant un informe mèdic que refereixi que la causa
d’incapacitat temporal es troba dins de les establertes en l’apartat anterior
sense cap tipus d’identificació de la patologia.
A petició de l’empleat/da aquesta informació també es podrà efectuar pel
Tècnic Superior en Prevenció, llicenciat en Medicina, del Servei de RR.HH i a
través dels serveis mèdics de la mútua d’accidents de treball en el sí del control
de la incapacitat temporal concertat.
TERCER: DISPOSICIONS GENERALS D’APLICACIÓ
Les referències a dies incloses en els precedents apartats s’entendran
realitzades a dies naturals.
Les referències a retribucions referides en el precedent apartat als
complements retributius s’entendran les de la mensualitat ordinària
corresponent al sou base, triennis, complement de destinació i complement
específic, fixes i periòdiques.
QUART: DISPOSICIÓNS TRANSITÒRIA I DEROGATÒRIA
Al personal al servei de l’Ajuntament de Badalona que es troba de baixa per
incapacitat temporal abans del 15 d’octubre se li aplica el règim de
complements que a la data es trobava en vigor en aplicació del conveni
col·lectiu i pacte de condicions vigents fins aquesta data.
Aquesta normativa aplicable a tot el personal al servei de l’Ajuntament de
Badalona deixa sense efecte qualsevol altre règim aplicable fins a la data per
acords i pactes de condicions.
CINQUÈ: DISPOSICIONS COMPLEMENTÀRIES
L’Ajuntament i les representacions sindicals estableix un terme de 3 mesos a
partir del 15 d’octubre per tal d’emetre un estudi sobre l’absentisme, les seves
causes i l’impacte que es derivi de l’aplicació d’aquesta regulació.
Badalona, 11 d’octubre de 2012