Salta al contingut principal

CCOO denunciem la vulneració sistemàtica dels acords i del dret a la negociació col·lectiva a l’Ajuntament de Badalona



- Descarrega en PDF

La Negociació Col·lectiva és un dret fonamental reconegut per l’article 37 de la Constitució espanyola (CE), l’article 4 de l’Estatut dels Treballadors (ET) i l’article 1 del Text Refós de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (TREBEP). El 2023, la representació sindical i el govern municipal vam iniciar una negociació per establir les bases de l’actual mandat. Aquesta negociació va portar a la signatura d’un Protocol d’Acords que contemplava 9 punts prioritaris per a desenvolupar durant el 2024 i el 2025. Passat el termini fixat, constatem que no s’ha complert cap punt del Protocol d’Acords.


El govern municipal ha vulnerat tots els principis de la negociació col·lectiva:

  • No es convoca la Mesa General de Negociació
  • No es convoquen les comissions paritàries (excepte la de formació)
  • No es compleixen els acords signats ni es dóna explicacions a la representació sindical
  • No es responen a les peticions d’informació dels sindicats
  • No es responen a les peticions d’informació per la Llei de Transparència
  • No es convoquen les reunions sol·licitades per la representació sindical
  • No s’atenen les demandes de les persones treballadores, ni dels col·lectius, ni de sindicats
  • No esposen els mitjans per assegurar la representació en el Pla de Pensions
  • No es desenvolupa el Pla d’Igualtat ni el Protocol contra l’Assetjament
  • No es negocia l’oferta pública d’ocupació i la que ja estava negociada s’ha alterat de forma unilateral per l’ajuntament en la seva publicació al BOPB
  • No s’executen dins el termini i en la forma escaient els processos selectius
  • No s’executen les Ofertes Públiques d’Ocupació, mentre augmenta el nombre de places ocupades amb personal interí de llarga durada per damunt dels límits permesos
  • No s’executa la Promoció Interna aprovada
  • No s’atenen ni s’executen les sol·licituds de mobilitat interna del personal
  • No s’executen els requeriments de la Inspecció de Treball
  • No s’executen les sentències dictades pels tribunals a favor de treballadors
  • No es reuneix la comissió de valoració de llocs de treball ni s’efectua cap treball d’actualització de la Relació de Llocs de Treball vigent, que és completament obsoleta
  • No s’han iniciat els tràmits sol·licitats de negociació d’un nou conveni col·lectiu
  • L’ajuntament aplica amb criteris restrictius els permisos i llicències i no negocia el calendari
  • L’ajuntament no proporciona als empleats materials, ni vestuari, ni eines ni EPI


Davant d’aquesta situació, que considerem molt greu, la secció sindical de CCOO hem denunciat davant la Inspecció de Treball la vulneració sistemàtica i recurrent dels acords i del dret a la negociació col·lectiva per part de l’Ajuntament de Badalona. Considerem que la negació de la negociació i l’incompliment dels acords no és contingent, sinó que és resultat d’una política premeditada de vulneració dels drets laborals i de la representació sindical per part del govern municipal.


CCOO-Ajuntament de Badalona

Entrades populars d'aquest blog

La CCOOtorra d'octubre de 2025: 28 mesos després

La CCOOtorra d'octubre de 2025: 28 mesos després (PDF) Ja teniu disponible el número d'octubre de la CCOOtorra, la revista de CCOO de l'Ajuntament de Badalona. En aquest número: 28 mesos després Recursos humans: tot està per fer i tot és possible El maltracte constant a la plantilla municipal Sobre els drets de conciliació, privacitat i desconnexió Recursos, subvencions... Badalona perd És necessària i urgent la revisió dels nivells de destí Sense un protocol contra l'assetjament a l'Ajuntament Les treballadores i els treballadors diem: prou de genocidi contra el poble palestí Recordeu que podeu seguir-nos a les xarxes socials: @LaCCOOtorra .

La CCOOtorra Exprés: El misteriós cas de la Promoció Interna desapareguda

🛎️Ja teniu disponible una nova 🦜 CCOOtorra Exprés ⏰ dedicada als misteris de la Promoció Interna a l'Ajuntament de Badalona.

La CCOOtorra de desembre de 2025: «Stranger Things»

La CCOOtorra de desembre de 2025: «Stranger Things» (PDF) Ja teniu disponible el número de desembre de la CCOOtorra, la revista de CCOO de l'Ajuntament de Badalona. Aquest número inclou una nova secció de Passatemps , per a passar l'estona fins que el govern es digni a reactivar la Negociació Col·lectiva. També hi trobareu la secció habitual de CCOOtorreig , així com la Carta als Reis , típica de cada temporada de Nadal. I, entre altres temes: Editorial: A Badalona, les coses més estranyes Un 2025 perdut No a l'externalització del manteniment de les instal·lacions El govern de Badalona i la (des)atenció a la ciutadania Més d'un any sense resoldre oposicions Per un protocol davant les alertes meteorològiques Contra les restriccions de l'oferta formativa Acord de pujada salarial 2025-2028 Recordeu que també en podeu seguir a través de les xarxes @LaCCOOtorra!