Salta al contingut principal

Cinc mesos d'espera per al padró, a causa de la manca de personal al Servei d'Atenció a la Ciutadania

 



- Descarrega el PDF


En els darrers anys, CCOO hem denunciat reiteradament que la manca de personal estructural a l'Ajuntament de Badalona afecta negativament tant els drets laborals de la plantilla com la prestació dels serveis municipals a la ciutadania. Des de l'inici del mandat, CCOO insistim al govern municipal sobre la necessitat d'ampliar la plantilla i tirar endavant l'Oferta Pública d'Ocupació per a equiparar Badalona a municipis de dimensions similars. A títol d'exemple, una ciutat com Terrassa disposa de gairebé el doble de places que Badalona, amb gairebé la mateixa població.


La manca de personal, molt acusada en determinats serveis i departaments, té efectes greus en les sobrecàrregues de treball i això té efectes preocupants en la salut de les persones treballadores, especialment en un ajuntament que, incomplint la legislació, no disposa d'un Pla de Prevenció de Riscos Psicosocials. No és casual que l'elevat índex de baixes relacionades amb situacions d'estrès i depressió afecti de manera més significativa a aquells àmbits de l'organització menys dotats de recursos humans.


Però la manca de personal té també efectes molt negatius en els serveis municipals i, en darrer terme, en la ciutadania de Badalona. Un clar exemple d'aquests efectes negatius és la situació del Servei d'Atenció a la Ciutadania (SAC). CCOO hem reclamat repetidament l'ampliació de la plantilla d'aquest servei, que és la primera línia d'atenció de l'ajuntament, com a mínim, amb 7 efectius més. Tanmateix, el govern municipal no ha tingut vergonya en reconèixer que aquesta no és una de les seves prioritats.


A conseqüència d'aquesta gestió, que menysté la importància de l'atenció a la ciutadania, actualment l'espera per a l'empadronament és aproximadament d'uns cinc mesos: el servei està programant les cites per al mes d'agost. Aquesta realitat és especialment preocupant si tenim en compte que l'empadronament és un dret fonamental de la ciutadania que serveix com a porta d'accés a serveis essencials com la salut pública i l'educació. Per a reduir l'impacte negatiu d'aquestes llistes d'espera, el SAC ha obert una línia d'empadronament per a aquelles persones que necessiten tramitar-lo amb urgència de forma justificada, com, per exemple, per a tramitar l'escolarització d'infants. Tanmateix, la dedicació d'una part del personal a aquests empadronaments d'urgència no fa més que demorar encara més les llistes d'espera per a l'empadronament ordinari.


CCOO continuarem denunciant la manca de recursos i els efectes negatius que la ineficient gestió del govern té sobre les persones treballadores i sobre el conjunt de la ciutadania.





CCOO - Ajuntament de Badalona


Badalona, 24 de març de 2026

Entrades populars d'aquest blog

La CCOOtorra d'octubre de 2025: 28 mesos després

La CCOOtorra d'octubre de 2025: 28 mesos després (PDF) Ja teniu disponible el número d'octubre de la CCOOtorra, la revista de CCOO de l'Ajuntament de Badalona. En aquest número: 28 mesos després Recursos humans: tot està per fer i tot és possible El maltracte constant a la plantilla municipal Sobre els drets de conciliació, privacitat i desconnexió Recursos, subvencions... Badalona perd És necessària i urgent la revisió dels nivells de destí Sense un protocol contra l'assetjament a l'Ajuntament Les treballadores i els treballadors diem: prou de genocidi contra el poble palestí Recordeu que podeu seguir-nos a les xarxes socials: @LaCCOOtorra .

La CCOOtorra Exprés: El misteriós cas de la Promoció Interna desapareguda

🛎️Ja teniu disponible una nova 🦜 CCOOtorra Exprés ⏰ dedicada als misteris de la Promoció Interna a l'Ajuntament de Badalona.

La CCOOtorra de desembre de 2025: «Stranger Things»

La CCOOtorra de desembre de 2025: «Stranger Things» (PDF) Ja teniu disponible el número de desembre de la CCOOtorra, la revista de CCOO de l'Ajuntament de Badalona. Aquest número inclou una nova secció de Passatemps , per a passar l'estona fins que el govern es digni a reactivar la Negociació Col·lectiva. També hi trobareu la secció habitual de CCOOtorreig , així com la Carta als Reis , típica de cada temporada de Nadal. I, entre altres temes: Editorial: A Badalona, les coses més estranyes Un 2025 perdut No a l'externalització del manteniment de les instal·lacions El govern de Badalona i la (des)atenció a la ciutadania Més d'un any sense resoldre oposicions Per un protocol davant les alertes meteorològiques Contra les restriccions de l'oferta formativa Acord de pujada salarial 2025-2028 Recordeu que també en podeu seguir a través de les xarxes @LaCCOOtorra!