Salta al contingut principal

Les promeses del govern municipal d’inversions i manteniment a les escoles de Badalona no són creïbles


 

- Descarrega en PDF


El govern de Badalona va anunciar el recent 12 de març, en una reunió amb les direccions dels centres educatius, un pla de reformes a cinc anys vista, amb una inversió d’entre 30 i 35 milions d’euros a les escoles municipals. Tot i que aquest anunci és positiu, contrasta amb la realitat de la gestió del mandat: baixos nivells d’execució pressupostària, edificis en pèssimes condicions i abandonament dels serveis. Segons les dades publicades pel mateix ajuntament, durant el 2025, el consistori no va executar més de 79 milions d’euros que estaven previstos per a inversions, ni més de 52 milions de despesa ordinària.


CCOO fa molts anys que assenyalem els problemes organitzatius, la manca de personal i l’obsolescència de l’estructura municipal per a fer front a la gestió ordinària i als principals reptes de la ciutat. Per a resoldre aquesta situació, hem insistit en la necessitat de procedir a la racionalització dels serveis, a la modernització de l’organització, a l’ampliació de la plantilla i a l’elaboració d’una nova Relació de Llocs de Treball. Tots aquests temes formaven part del Protocol d’Acords signat per CCOO i altres sindicats amb el govern municipal el 2024. Dos anys més tard, lamentablement, cap d’aquests punts s’han complert, per la qual cosa, els problemes que tenia el consistori, continuen sent els mateixos, però encara més agreujats.


No hi ha prou personal tècnic per a portar a terme els expedients d’inversions. El caos organitzatiu intern comporta que els projectes han d’enfrontar-se a un laberint burocràtic que retarda i paralitza el seu desplegament. Els Oficials d’Oficis, encarregats del manteniment, pateixen de manca de personal i del subministrament ineficient o inexistent de materials, eines, vestuari i equips de protecció individual (EPI). Aquestes són les causes del deteriorament dels equipaments. Concretament, les escoles municipals pateixen de multitud de dèficits greus, com la manca de climatització, d’equips antiincendis, de canonades. Hi ha problemes estructurals que provoquen situacions de perill a la seguretat i la salut. Hi ha barracons provisionals que es continuen utilitzant anys després del que estava previst. Moltes reparacions es paguen amb les aportacions de les AFA.


A la llum d’aquesta realitat, hem de dir que les promeses del govern no són creïbles i fan l'efecte de respondre més a propaganda electoral que un veritable pla de treball. De fet, el primer pas anunciat pel govern municipal, l’elaboració d’una “radiografia tècnica centre per centre”, és ja una mostra de la manca de solidesa de les promeses plantejades. CCOO estem acostumats als plans del govern que comencen amb la confecció d’una diagnosi encarregada a una empresa externa que, un cop elaborada, no arriba a traduir-se mai en accions concretes. És el cas del Pla d’Igualtat, de la Relació de Llocs de Treball, de la modernització de l’organització i de multitud d’àmbits més, en els quals, l’ajuntament ha gastat quantitats ingents de diners per a obtenir informes que després s’han quedat en un calaix.


Per tot el que s'ha exposat, CCOO exigim al govern que deixi de prometre i compleixi, que abandoni la propaganda buida i que adopti mesures concretes per a dotar la plantilla amb més efectius, per a garantir el subministrament de materials i recursos i per a prioritzar l’eficiència i l’eficàcia de la gestió dels serveis municipals, en benefici de tota la ciutadania.


CCOO - Ajuntament de Badalona

Entrades populars d'aquest blog

La CCOOtorra d'octubre de 2025: 28 mesos després

La CCOOtorra d'octubre de 2025: 28 mesos després (PDF) Ja teniu disponible el número d'octubre de la CCOOtorra, la revista de CCOO de l'Ajuntament de Badalona. En aquest número: 28 mesos després Recursos humans: tot està per fer i tot és possible El maltracte constant a la plantilla municipal Sobre els drets de conciliació, privacitat i desconnexió Recursos, subvencions... Badalona perd És necessària i urgent la revisió dels nivells de destí Sense un protocol contra l'assetjament a l'Ajuntament Les treballadores i els treballadors diem: prou de genocidi contra el poble palestí Recordeu que podeu seguir-nos a les xarxes socials: @LaCCOOtorra .

La CCOOtorra Exprés: El misteriós cas de la Promoció Interna desapareguda

🛎️Ja teniu disponible una nova 🦜 CCOOtorra Exprés ⏰ dedicada als misteris de la Promoció Interna a l'Ajuntament de Badalona.

La CCOOtorra de desembre de 2025: «Stranger Things»

La CCOOtorra de desembre de 2025: «Stranger Things» (PDF) Ja teniu disponible el número de desembre de la CCOOtorra, la revista de CCOO de l'Ajuntament de Badalona. Aquest número inclou una nova secció de Passatemps , per a passar l'estona fins que el govern es digni a reactivar la Negociació Col·lectiva. També hi trobareu la secció habitual de CCOOtorreig , així com la Carta als Reis , típica de cada temporada de Nadal. I, entre altres temes: Editorial: A Badalona, les coses més estranyes Un 2025 perdut No a l'externalització del manteniment de les instal·lacions El govern de Badalona i la (des)atenció a la ciutadania Més d'un any sense resoldre oposicions Per un protocol davant les alertes meteorològiques Contra les restriccions de l'oferta formativa Acord de pujada salarial 2025-2028 Recordeu que també en podeu seguir a través de les xarxes @LaCCOOtorra!