Passa al contingut principal

Acord




Els representants de l’Ajuntament de Badalona i els representants dels sindicats,  Plataforma Sindical Unitària (PSU), Comissions Obreres (CCOO), Unió General de Treballadors (UGT), Sindicat de Funcionaris de Policia – CSL (SFP) i  amb la presència del sindicat Professional de Policies Municipals d’Espanya- Catalunya (SPPME- CAT), convenen el següent



ACORD



Amb l’objectiu d’acomplir les disposicions establertes en el Pla Econòmic i Financer de l’Ajuntament de Badalona aprovat per acord de Ple de 29 de novembre de 2011, i en l’estricte compliment de les disposicions establertes pel RDL 10/2011 de 30 de desembre,  el Regidor d’Hisenda i RI confecciona les instruccions referides que condueixen a convenir diferents  determinacions  de racionalització i ordenació de retribucions complementàries del personal empleat/da i de la plantilla de personal funcionari i laboral al servei de l’Ajuntament de Badalona.



Com a resultat d’aquestes fase de negociació en el sí de mesa general de representants del personal funcionari i personal laboral, conforme les prescripcions establertes en l’article 36 de l’EBEP,  en resulta el següent acord de forma unànime que refereix al Pla d’Ordenació de Recursos Humans al servei de l’Ajuntament de Badalona amb les condicions següents:   



I. Racionalització i ordenació de retribucions complementàries, complements de productivitat.



De conformitat amb el marc normatiu vigent i sota els condicionats econòmics establerts en el Pla econòmic i financer de l’Ajuntament de Badalona, s’estableix que les retribucions bàsiques i complementàries del personal al servei de l’Ajuntament  no pateixen cap increment respecte de les retribucions actualment vigent i assignades.



Respecte de les retribucions complementàries referides i exclusivament pel que respecte el complement de productivitat, s’estableix la següent racionalització i ordenació:



·         Modificació del criteri del complement de productivitat prolongació de jornada:



La modificació del criteri d’assignació d’aquest complement de productivitat que contindrà les següents especificacions:



Ø  Assignació retributiva de valor màxim mensual per dotze mensualitats, d’acord amb la seva realització i en valors econòmics màxims:

Grup A1 175,00 Euros 

Grup A2 140,00 Euros

Grup C1 115,00 Euros

Grup C2 102,00Euros

Grup AP    93,00Euros



Ø  Tractarà també de treball de prolongació de jornada de 2.5 hores realitzat efectivament en horari de tarda, llevat casos d’empleats/des amb treball a temps parcial.

Ø  La realització d’aquesta prolongació de jornada tindrà el seu propi control horari, a partir de l’16 d’abril de 2012.

Ø  Aquest treball de prolongació de jornada de 2.5 hores respecte la jornada ordinària establerta en treball d’una sola tarda a la setmana, es distribuirà de la següent forma:

-       Horari tarda hivern, de 16 a 19 hores

-       Horari tarda estiu, de 16 a 18,30 hores

L’excés d’horari que es realitzi dins de la prolongació de jornada d’hivern, els empleats el podran compensar al llarg de la setmana, durant la realització de la seva jornada ordinària de treball, dins dels marges de flexibilitat aprovats per calendari laboral.

Ø  Aquest treball haurà de ser efectiu i es deduirà la part proporcional que correspongui per treball tarda de 2.5 hores deixada de realitzar i que no hagi estat recuperada en el terme de 4 setmanes. Aquesta deducció s’aplicarà sempre sense cap causa d’exempció i descompte semestral, llevat de causes no subjectes a la pròpia voluntat de l’empleat/da i valorada per la comissió de seguiment.

Ø  Assignació d’aquesta realització de treball de prolongació de jornada i la seva assignació retributiva per raons organitzatives i de servei justificades i aprovades per la Regidoria d’Hisenda i RI atenent el personal que a data de 28 de febrer de 2012 gaudia de l’assignació d’aquest complement vigent. 

Ø  Queden exclosos d’aquesta realització de prolongació de jornada i assignació individual els empleats/des que ocupin llocs de comandament de nivell de CD 28 en endavant i també lloc de treball tècnic de nivell de CD 28 en endavant.

Ø  L’acceptació i renuncia de la realització de la prolongació de jornada i la seva assignació retributiva serà sempre voluntària per part de l’empleat/da, amb preavís de 15 dies.

Ø  Creació d’una comissió de seguiment de l’assignació retributiva individual i seguiment d’incidències formada per 2 representants dels empleats/des i pel coordinador de l’àrea d’Hisenda i RI i el/la cap de serveis de RH.



·         Modificació transitòria i puntual del complement d’assistència i el complement especial rendiment.



Per l’exercici 2012 i a fi i efecte de treballar en la posada en marxa de la racionalització dels conceptes retributius del personal funcionari i laboral i dotar-los del contingut conceptual previst en la normativa retributiva establerta en els articles 21 i ss de l’EBEP i en especial iniciar els tràmits d’integració en els conceptes retributius de valoració de llocs de treball , s’estableix el següent:



Ø  S’acorda deixar sense efectes l’assignació retributiva de meritament econòmic previst pel mes d’agost de 2012 del complement de productivitat, complement d’assistència.



Ø  Modificar puntualment i transitòriament el criteri d’assignació del complement de productivitat especial rendiment per l’exercici 2012 i en el seu cas també per l’exercici 2013, en el cas que s’hagi de mantenir aquesta assignació retributiva, mentre s’inicien els treballs d’ordenació i valoració en el sí de la comissió tècnica de valoració de llocs de treball.

Ø  Aquesta modificació puntual i transitòria  contindrà les següents especificacions:



·         Per l’exercici de 2012 el complement de productivitat, complement especial rendiment, retribuirà l’especial dedicació a tot el personal al servei de l’Ajuntament a  partir de l’1 d’abril de 2012. Es retribuirà  l’especial dedicació realitzada al llarg de tot aquest any  2012.

·         Aquest complement retribuirà amb una assignació de valor econòmic de màxim mensual per import de 105, 00 Euros a partir de l’1 d’abril de 2012.

·         Aquest valor econòmic de màxim mensual  serà de 115,00 Euros a partir de l’1 de gener de 2013.

·         El factor Q, d’aquest complement de productivitat, tindrà aquest valor econòmic referenciat amb venciment econòmic mensual.

·         Es deixa sense efectes els factor G, CG  i CC d’aquest complement per aquests exercicis 2012 i 2013.   

·         Aquest complement no tindrà cap deducció en l’exercici 2012 i 2013 motivat pel seu caràcter transitori i extraordinari d’assignació mentre es realitzen els treballs de valoració retributiva en el sí de la comissió tècnica de valoració de llocs de treball.

·         Aquest complement només tindrà el caràcter proporcional en el cas de personal amb treball a temps parcial.

·         L’increment del valor econòmic màxim per a l’exercici 2013, en relació al valor màxim referenciat per l’exercici 2012, subjau a la condició suspensiva que suposi l’assoliment dels ingressos pressupostats per l’exercici 2012 en el marge d’un +/- 5%.



Ø  Per l’exercici 2013 es crearà un sol concepte retributiu de complement de productivitat, al marge del complement de productivitat prolongació de jornada i de la vigència puntual que pugui tenir el criteri especial rendiment modificat en el paràgraf anterior. Aquest nou concepte que partirà dels criteris bàsics de l’actual complement d’assistència aplicable a tot el personal en tot l’exercici 2012, tindrà les següents especificacions:

·         Aquest nou concepte tindrà un valor econòmic global pressupostari de 950.000 Euros.

·         Aquesta quantia global per aquest exercici 2013 es veu condicionada a l’assoliment dels ingressos pressupostaris per l’exercici 2012 en un marge +/- del 5%. En el supòsit que no s’arribés a aquest import, la dotació econòmica seria de 900.000 euros.

·         Aquest criteri nou contindrà les especificacions referides a l’assistència del personal en l’exercici 2012 i s’assignarà de forma individual en el primer trimestre de 2013, mes de febrer de 2013.

·         S’acorda la creació d’una comissió de seguiment encarregada del desenvolupament i reglamentació d’aquest complement d’assistència.





II.- Ordenació i racionalització dels ajuts socials i beques



Es preveu la dotació del fons social previst pel conveni col·lectiu i pacte de condicions per a l’exercici 2012 d’una quantia de 120.000 euros sota la condició suspensiva de la renúncia, total o parcial, que pugui resultar dels diferents grups polítics municipals.



També es preveu, en el seu cas, dotar el fons social d’una quantia condicionada a l’existència a 31 de desembre de 2012 de romanent en l’execució del capítol I per aquest exercici.



Es preveu que la comissió mixta en el període dels mesos d’octubre - novembre de 2012 es reuneixi per al control i seguiment de l’assignació d’aquest fons.



III. Principi d’estabilitat de l’ocupació



S’estableix el principi d’estabilitat en l’ocupació del personal al servei de l’ajuntament de Badalona a fi efecte de mantenir l’estructura de recursos humans factible i raonable  per donar cobertura als serveis bàsic i administratius  que presta a l’Ajuntament.



S’estableix la planificació en seu de comissió mixta per endegar els processos de consolidació d’ocupació temporal a partir de mitjans de l’exercici 2013  i al llarg de l’exercici 2014.



L’aprovació de la Plantilla per aquest exercici 2012 preveu la seva ordenació de places de personal funcionari i laboral mitjançant l’amortització de les places vacants, funcionari i laborals, que sobrevenen amb motiu de jubilacions i de places vacants, funcionari i laboral, a raó de la nova ordenació administrativa dels diferents serveis, i de conformitat amb el nou organigrama municipal aprovat .



D’acord amb del decret de 24/11/2004 d’incorporació de personal no permanent, el personal que finalitza la seva relació professional integrarà de forma automàtica les borses d’ordenació curriculars que gestiona el servei de RH per tal de fer front a les necessitats urgents i immediates d’incorporació de personal no permanent.  



IV.- Pla de Funcionarització



La plantilla i el quadre laboral per aquest exercici 2012 preveu l’inici dels processos extraordinaris i únics de funcionarització a l’empara de la doctrina del Tribunal Constitucional, que d’acord amb les disposicions constitucionals preveu la condició i règim funcionarial per al personal al servei de les administracions.  



Tal i com ja s’ha anat adaptant la RLT amb les precedents modificacions substancials de 2006 i 2008 es preveu, ara, a l’igual que han realitzat altres administracions iniciar els processos de funcionarització de personal laboral indefinit fix.



Aquests processos tindran en tot cas caràcter voluntari per al personal afectat i la no participació no causarà cap menysteniment en la seva condició.



Els processos s’iniciaran en el mes d’abril de 2012 i es projectaran en una fase final en la primera part de l’exercici 2013.



V.- Principi de restabliment de l’equilibri retributiu



S’estableix el principi de restabliment de l’equilibri retributiu al personal al servei de l’Ajuntament en el marc normatiu que el faci efectiu en el decurs dels exercici 2013 a 2015 i de conformitat amb els acords de condicions retributives, que han perdut el seus efectes, aprovats per AP de 28/10/2008 i AP 25/01/2011, 



Aquest pla i les seves condicions retributives garanteixen el compromís de manteniment de les retribucions i es vincula qualsevol modificació a la negociació col·lectiva prèvia.



VI.- Execució  



S’estableix la conformitat per part de la mesa general de negociació mitjançant aquest acord en la tramitació i amb caràcter urgent, en el seu cas, dels expedients administratius i propostes d’acord que hagi d’endegar la regidoria d’Hisenda i RI  per tal que  puguin ser aplicades les precedents condicions del pla en els seus termes acordats.





Badalona, 26 de març de 2012



Representants de l’Ajuntament,







Ramón Riera Macia

Regidor de l’àrea d’Hisenda i RI







Xavier Panareda Adelantado



Coordinador de l’àrea d’Hisenda i RI







Representants de les Organitzacions Sindicals









PSU    



Pedro Lopez Cayuela





Vicente Blasco Perez de Tudela





CCOO



Miguel Navarro Erenas



Xavier Crego Carreira





UGT



Carmen Lucena Serrano



Juan Rodriguez Hernandez







SFP



Emilio Ruiz Carmona



Oscar Parada Pérez





SPPME- CAT (en qualitat de sindicat present)





Oriol Pons  Casanovas



Alba Gasca Subiron








Entrades populars d'aquest blog

La CCOOtorra de febrer de 2024

Ja teniu disponible la CCOOtorra de febrer de 2024 dedicada als «Temps Moderns». En aquest número hi trobareu informació sobre l'estat de l'estabilització, la Promoció Interna, els endarreriments, la RLlT, els Riscos Psicosocials, entre els següents articles: Editorial: Llums i ombres de la gestió municipal i la negociació La plantilla base no és prioritària per al govern municipal Com aprofundir en el Pla de Riscos Psicosocials? Solidaritat amb el poble palestí: aturem el genocidi! La secció de «CCOOtorreig, la CCOOtorra fa safareig» Podeu descarregar-la en el següent enllaç: La CCOOtorra de febrer de 2024

La CCOOtorra número extraordinari «The Office»

Ja teniu disponible el número extraordinari de la CCOOtorra «The Office», un número molt especial en format de còmic o petita novel·la gràfica per a reflexionar sobre la utilitat del sindicalisme de classe. Esperem que la trobeu útil i divertida! Podeu descarregar-la en el següent enllaç: La CCOOtorra número extraordinari «The Office» (PDF)

Comunicat: Contra la violència masclista, #NOEsteuSoles

CCOO de l'Ajuntament de Badalona expressem el nostre suport al Comitè de Mares de víctimes de violència sexual a Badalona i fem una crida a la participació en l’acte del 15 de juny de 2023. En els últims mesos diverses noies han sofert violacions grupals en els banys del Centre Comercial Màgic de Badalona. Setmana rere setmana surten a la llum pública nous casos que posen al descobert la preocupant magnitud d’una realitat que fins ara s’havia mantingut oculta. Constatem, amb horror, que la maquinària institucional no ha estat prou eficient en la prevenció d’aquestes agressions i en l'auxili que s'hauria d'haver prestat a les víctimes. CCOO tornem a manifestar el nostre rebuig frontal a aquestes brutals agressions i al masclisme que les empara i justifica. Denunciem que la manca de recursos humans i materials dels serveis socials municipals i del servei municipal especialitzat són un factor que condiciona molt negativament la capacitat de portar a terme el treball ed