Es presenta un recurs sobre la convocatòria de un procés selectiu en Guàrdia Urbana
El passat 23 de març, la Secció Sindical de Comissions Obreres va presentar un recurs de reposició a la convocatòria dels processos selectius per a la provisió de 3 places vacants de sergent/a de Guàrdia Urbana i 3 places vacants de sotsinspector/a de Guàrdia Urbana, en torn de promoció interna, mitjançant concurs- oposició.
Aquest recurs es basa en dues al·legacions i es podem resumir en lo següent:
Primera.- Vulneració de la normativa sobre oferta pública d’ocupació
D’acord amb l’article 70 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s’hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés, han de ser objecte de l’oferta d’ocupació pública. En el mateix sentit el Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal de les entitats locals disposa a l’article 58.2 que no es pot efectuar cap convocatòria de proves selectives d’accés sense l’aprovació i publicació prèvies de l’oferta pública d’ocupació, com tampoc realitzar convocatòries de proves selectives per a places o llocs de caràcter fix no inclosos en l’oferta, sens perjudici de la seva cobertura provisional.
En relació estricta a la convocatòria mitjançant promoció interna s’ha de manifestar que l’oferta d’un lloc de treball mitjançant el procediment de promoció interna, no elimina la condició de vacant del lloc de referència, i la incorporació s’ha de catalogar de nou ingrés, encara que estigui destinada al personal que ocupa llocs de treball definitius en el grup inferior, ja que són requisits necessaris un nou nomenament i una nova pressa de possessió.
Segona. Vulneració del dret a la negociació col·lectiva
D’acord amb l’article 37 de l´EBEP són matèries de negociació, entre d’altres “las normas que fijen los criterios generales en materia de acceso, carrera, provisión, sistemas de clasificación de puestos de trabajo y planes e instrumentos de planificación de recursos humanos, y los criterios generales sobre ofertas de empleo público”.
És suficient una interpretació literal del precepte esmentat per comprovar l’incompliment de l’obligació de negociar, ja que s’hauria d’haver negociat l’oferta d’ocupació pública on s’hagués inclòs els llocs de treball objecte del present recurs, a més de la mateixa convocatòria.
Per això aquesta secció sindical sol·licita que s’emeti una resolució per la qual s’ha anul·li la present convocatòria i ques convoqui ajustant-se a la legalitat.